Oppdal Musikkforening

Logg inn medlem
 Kontakt oss!

Nyttårskonsert 2019

Tradisjonen tro inviteres det til storstilt nyttårskonsert i kulturhuset med Oppdals største orkester, gjesteartister og utdeling av ildsjelpris og kommunens kulturpris.

Både Champagne – Galopp og Johan Strauss sin Radetsky March med hemmelig gjestedirigent hører naturligvis med i en nyttårskonsert. I tillegg blir det mye variert musikk, alt fra Disney til Puccini.

Gjestearister er sopran Eldrid Gorset og barytonsanger Olav Rokkones Syrstad, og de vil sammen med det sammensatte korpset framføre perler fra blant annet musikaler og kjente og mindre kjente operaer. Og som konferansier er vi så heldige å ha fått med oss Per Asphaug denne kvelden.

Operasangeren Eldrid Gorset fra Oppdal har studert ved Norges Musikkhøgskole og Barratt Due før hun i høst begynte på sin master ved Operahøgskolen hos Solveig Kringlebotn. I sommer debuterte hun i hovedrollen Musetta i Puccinis La Bohème ved Skånska Operan. Eldrid er ellers en svært ettertraktet solist i alt fra kirkelige verk som Bachs Juleoratorium til barneforestillingen Mozart med Tryllefløyten som Prinsesse Pamina.  Sommeren 2017 turnerte hun i Trøndelag med Gershwinoperaen Blue Monday hvor Oss Tållåst ble et selvsagt stopp på veien. Eldrid har også fått bidra på både Krokann- og Setromsfeiringene og aller senest ved Kulturhusets jubileumsforestilling. I februar debuterer hun i Hänsel und Gretel som Täumännchen i Den Norske Opera & Ballett.

Olav Rokkones Syrstad fra Rennebu ble først kjent som sanger etter å ha lagt ut O Helga Natt på Youtube i desember forv to år siden. Han fikk da en stor beundrerskare, og ble invitert med på flere konserter både i Rennebu og Oppdal. Før dette hadde han sunget bare for seg selv og for dyrene i fjøset.I november i fjor fikk han synge med selveste  Trondheimssolistene i Innset kirke.  Syrstad har tatt sangtimer i Trondheim, og går nå på Toneheim, på linjen for klassisk sang og opera.

Arrangør: Oppdal musikkforenin  og Oppdal juniorkorps

Se bilder og omtale i Opdalingen

Videoer fra konserten.

Olav Syrstad (Nessun Dorma)